Louises Afrika #12 Safari i Masai Mara

Jeg lover at vise flere billeder, når jeg kommer hjem!

Tirsdag, onsdag og torsdag i sidste uge var vi på safari i Masai Mara. Masai Mara er et reservat i den sydvestlige del af Kenya med grænse op til Tanzania. Vi har set masser af fantastiske dyr på den smukke savanne. Det var en kæmpe oplevelse at være i dyrenes eget miljø og beundre dem på deres egne præmisser.
Vi havde to overnatninger i en af de mange camps, og dermed havde vi tre dages safari inklusiv en fire timers transport til og fra Nairobi.

Inden vi tog afsted, havde vi vores sidste aften hos familien, og den var simpelthen så fin. Det var et meget mere følelsesladet farvel, end jeg havde forestillet mig. Både fra min side og fra familiens. Så rørende! Gaverne, vi nøje havde udvalgt til hver enkelt familiemedlem, blev taget virkelig godt imod, og vi følte os lidt som julemanden med sækken fuld af gaver. Vores “mor” holdt en fin afskedstale, den ældste dreng gav os hver et afskedsbrev, og der blev knuget og krammet. Tidligt næste morgen blev vi kørt i lufthavnen og vinkede farvel igen med vores oversized rygsække på ryggen.

Vi blev hentet i Nairobi lufthavn og mødtes med fire andre safariturister – et kærestepar fra Argentina og et fra Tyskland. Fremme ved campen chekkede vi ind i vores telte, jublede lettede over ejet bad og toilet (som dog skulle vise sig ikke at kunne trække ud), og kørte derefter ud på vores første “game”. Vi bumlede op og ned på bagsæderne og kørte ad veje, jeg ikke troede var muligt. Hvor var det godt, at mine forældre var trygge og uvidende 😅
MEN vi så jo dyrene på helt tæt hånd, og det var det vildeste! Som at være med live i Animal Planet!
Vi kom hjem sent aften, spiste aftensmad i dining hall’en (som trods navnet altså bare var et andet telt) og gik direkte i seng. Jeg kunne ikke en gang holde mig vågen til elektriciteten blev slukket, så jeg kunne se stjernerne. Jeg så mine egne stjerner, og vi skulle op sammen med solen den næste dag til en fuld dags game.

Efter en smuk solopgang dagen efter, picnic med udsigt til girafferne, panik da jeepen sad fast blandt løverne og virkelig mange andre store oplevelser, var vi hjemme i teltet igen om eftermiddagen. Helt udkørte. Da klokken slog 22 listede jeg ud af teltet til den smukkeste nattehimmel. Stjerner i alle verdenshjørner og utrolig mange af dem. Et ubeskriveligt syn! Jeg følte mig lille; som om jeg kunne blive opslugt af universet når som helst. Jeg har kun set sådan en stjernehimmel én gang før – i Sahara.

Tredje og sidste dag pakkede vi vores sager og bumlede afsted på sidste game. Langsomt gik turen tilbage til Nairobi og vores safari var slut. Vi har fået nogle helt fantastiske og unikke billeder og endnu bedre billeder på nethinden.